fbpx

REJS PO NAJPIĘKNIEJSZYCH ZATOKACH

Rejs na Comino

1. Relacjonujemy całodniowy rejs Full Day Three Islands Sailing Trip. Pływamy stylową, drewnianą, turecką guletą.
2. Podczas rejsu mamy okazję pływać i snorkować m.in. w Blue Lagoon i Crystal Lagoon.
3. Czytelnicy strony maltaigozo.pl mogą skorzystać z rabatu -15% na tę wycieczkę. Wystarczy odebrać od nas voucher rabatowy.

REJS NA COMINO

Wielokrotnie opisywaliśmy różne wycieczki i rejsy na Malcie, Gozo czy wokół Comino. Tym razem jednak chcielibyśmy opowiedzieć o naszym udziale w wycieczce, którą nie do końca doceniliśmy, zakładając, że wszystko już na wyspach widzieliśmy. Okazuje się, że tyleż tkwiliśmy w nieprawdziwym przekonaniu, co jednocześnie myliliśmy się. Wielokrotnie słyszeliśmy o wycieczce, której nazwa brzmi Three Islands Sailing Trip. Znajoma długo przekonywała nas, że powinniśmy się na nią wybrać i tak też zrobiliśmy. Rejs ma charakter całodniowej żeglugi połączonej z pływaniem i snorkelingiem.

Oczywiście mniej lub bardziej świadomie zakładaliśmy, że przecież spory kawałek Malty już widzieliśmy, w tym także najpiękniejsze zatoki widziane z różnych perspektyw, podobnież Gozo, nie wspominając oczywiście o Comino oraz Blue Lagoon i Crystal Lagoon. Po co więc mielibyśmy jechać na jeszcze jedną wycieczkę, na której wszystkie te, dobrze już znane nam miejsca odwiedzilibyśmy jednego dnia? Wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy, że w tym właśnie tkwi sekret i magia owego rejsu. Zapraszamy do obejrzenia filmu oraz galerii zdjęć.

Od samego początku do końca jego trwania w bardzo komfortowych warunkach poddani relaksującej atmosferze w promieniach boskiego słońca i szumu fal mogliśmy poczuć klimat wysp w sposób wyjątkowy, doświadczając jednocześnie wszystkimi zmysłami tego co najpiękniejsze na maltańskich wyspach. To właśnie efekt tej kumulacji i wielowymiarowych doznań odbieranych w stosunkowo krótkim czasie powoduje tę niesamowitą różnicę w postrzeganiu rzeczywistości, w której znajdujemy się podczas rejsu. Marina Mgarr, Blue Lagoon, Crystal Lagoon, Armier Bay, Paradise Bay, Anchor Bay.

Za każdym razem witał nas obłędny kolor wody. Dolce far niente przeplatane smakiem lokalnego wina i myślami, w których wciąż powraca jeden akcent: Chwilo trwaj wiecznie! Po tym krótkim wstępie nie zostaje już nic innego jak przejść do szczegółów i przyjrzeć się bliżej scenariuszowi, który spełnia się w dniu wycieczki. Relację urozmaiciliśmy kolażami, do których wybraliśmy zdjęcia z kilku wycieczek, dzięki czemu Czytelnicy podejrzą jak rejs może wyglądać na początku i w szczycie sezonu.

Ogromną przewagą rejsu Three Islands Sailing Trip jest to, że organizuje go niewielka rodzinna firma, co jest w tym przypadku wielkim atutem i odbija się głównie na jakości oraz staranności w przygotowaniu wycieczki na każdym jej etapie. Mamy porównanie, więc dostrzegamy wszystkie te szczegóły, które pozwalają nam z czystym sumieniem stwierdzić, że Leann organizuje najlepsze rejsy i wycieczki na Gozo i Comino. Kulturalna i sympatyczna załoga dbająca o komfort każdego pasażera, wyluzowany kapitan podśpiewujący hity George Michaela i sypiący żartami już od pierwszych chwil wspólnego rejsu i co najważniejsze przepiękny jacht, na którym każdy znajdzie dla siebie wygodne miejsce.

INFORMACJE PRAKTYCZNE

Ile Kosztuje Three Islands Sailing Trip ?
Dorośli: Cena regularna: 65€ Z naszym voucherem rabatowym: 55,25€.
Dzieci (3-10 lat): Cena regularna: 30€ Z naszym voucherem rabatowym: 25,50€.
Dzieci poniżej 3 roku życia bezpłatnie.

Gdzie Dokonać Rezerwacji?
Zarezerwuj wycieczkę bezpośrednio u organizatora poprzez formularz rezerwacji
dostępny TUTAJ – KLIK

Jak Otrzymać Voucher Rabatowy -15%?
Wystarczy zarezerwować wycieczkę u organizatora i po wpłaceniu depozytu
napisać na adres: maltaigozo@gmail.com z prośbą o voucher rabatowy

Kiedy Odbywa Three Islands Sailing Trip?
Wycieczka odbywa się od maja do końca października w każdy poniedziałek i piątek

O Czym Warto Pamiętać?
Na tę wycieczkę zabieramy ręczniki kąpielowe, filtry ochronne i nakrycie głowy

***

FOTORELACJA Z REJSU

Budziki obudziły nas o zaplanowanej porze. Był siódmy czerwca. Mieliśmy wystarczająco dużo czasu na przygotowanie się do wyjścia. Do portu w Mgarr na Gozo dojechaliśmy własnym samochodem, ponieważ tak było dla nas wygodniej, natomiast turyści, którzy podobnie jak my wybrali się tego dnia na Three Islands Sailing Trip mieli zapewniony transfer z hotelu do portu w Mgarr na Gozo lub Ramla Marfa na Malcie, więc skorzystali z najwygodniejszej dla siebie opcji. My wypłynęliśmy z Mgarr i pierwszym celem było odebranie grupy turystów z Malty.

Tuż po skompletowaniu pasażerów wyruszyliśmy więc na głębokie wody. Kapitan przywitał turystów, zapowiedział program dnia, wyjaśnił wszystkie istotne kwestie i zaprosił wszystkich do rozgoszczenia się na pokładzie pięknego jachtu Barbarossa – oryginalnego tureckiego Gulletu.
REJS MALTAPogodę mieliśmy doskonałą. Około 29st. Bezchmurne niebo, słońce, bezwietrznie. I najważniejsze – świetne towarzystwo! Okazało się, że na jachcie jest sporo Polaków, bardzo sympatycznych ludzi, z którymi miło spędziliśmy czas. Trzeba sobie uczciwie powiedzieć, że nie ma lepszego kompana na wakacjach za granicą, niż Polak. Jako, że nie był to początek sezonu, mieliśmy bardzo dużo miejsca dla siebie i z jednej strony dysponowaliśmy przestrzenią do wspólnego spędzania czasu, z drugiej zaś świetnymi miejscówkami na opalanie lub upajanie się morską bryzą. Na przemian pływaliśmy i opalaliśmy się a zaczęliśmy od Błękitnej Laguny.

Pierwszym przystankiem podczas naszej żeglugi było Comino i najpopularniejsza na Malcie cieśnina słynąca z błękitnej barwy wody – Blue Lagoon. Dotarliśmy na nią jeszcze zanim przypłynęły promy wycieczkowe ze Sliemy. Temperatura wody była orzeźwiająca. Kapitan wyrzucił za burtę piwo zachęcając pasażerów do skoków do wody. Chwilę później pierwsi ochotnicy płynęli już w stronę puszek. Błękitna Laguna zapełniała się naszą grupą. Kolejno wchodziliśmy do wody, żeby popływać w popularnej zatoce.

Pierwsze chwile w wodzie były mocno orzeźwiające, ale kolejne minuty mijały w beztroskim relaksie. Nasze twarze promieniały uśmiechami i błogim stanem chilloutu, którego dopełniała leniwa muzyka rozbrzmiewająca z głośników naszego klimatycznego jachtu. Poczuliśmy, że oto właśnie zaczyna się nasz rejs. Jest żegluga, jest pływanie, jest snorkeling i coraz lepsze humory. Integracja na jachcie postępowała. Grupa wyraźnie się ożywiła i wszyscy poczuliśmy się swobodniej.
REJS MALTAGdy zażywszy kąpieli wróciliśmy na pokład kapitan zawinął do Crystal Lagoon, która tego dnia prezentowała się spektakularnie. Światło słoneczne nadało wodzie fantastycznych barw, ponadto promienie odbijające się od wody bajecznie rozświetliły zatokę. Zacumowaliśmy w Crystal Lagoon i już bez specjalnego zaproszenia jedni wskoczyli do wody na snorkeling, natomiast inni popłynęli na rejs do jaskiń Comino (dodatkowo płatny – 5€ od osoby). Motorówka z chętnymi na rejs do jaskiń kursowała kilkukrotnie.

W tym czasie na jachcie robiliśmy sobie zdjęcia, kręciliśmy filmy oraz oczywiście pływaliśmy w krystalicznie czystej lagunie mieniącej się szmaragdowo-błękitnymi odcieniami. Podwodny krajobraz rozciąga się tu na sporej przestrzeni. Ci, którzy zdecydowali się wypożyczyć maski do snorkelingu mogli podziwiać podwodne życie w lagunie. Kapitan wrzucił do wody chleb. Dzięki temu do łodzi podpłynęło sporo ryb, które ocierały się o ciała snurkujących podziwiających podwodną faunę i florę.
REJS NA COMINO

LUNCH NA JACHCIE

W Crystal Lagoon załoga jachtu przygotowała i podała lunch. Konkurencja mogłaby się w tym temacie wiele nauczyć i podejrzeć jak powinny wyglądać świeże posiłki podawane pasażerom. Widzieliśmy już sporo, więc tym bardziej akcentujemy tę silną stronę rejsów z Kapitanem Chrisem, który zajadał się przekąskami razem z naszą wesołą grupą. Lunch podano w formie bufetu, wszystkie składniki, chrupiące, pachnące i świeże.
REJS NA COMINOWystarczyło dla wszystkich, a wręcz sporo jeszcze zostało, zatem każdy mógł zaspokoić głód bez limitu. Podano orzeźwiającą sałatkę ryżową z pomidorami, szalotką i ziołami śródziemnomorskimi, sałatkę makaronową z oliwkami oraz suszonymi pomidorami, gotowane ziemniaczki, tuńczyka, zielone i czarne oliwki, świeżego ogórka, kilka gatunków wędlin, smaczny maltański chleb, sałatkę ze świeżych warzyw i aromatyczne kapary. Jedliśmy wszyscy ze smakiem płucząc usta białym winem. Na deser podano pomarańcze, których również wystarczyło dla wszystkich, a nawet sporo zostało. Jacht zapachniał intensywnie cytrusami. Najedzeni i napływani wyruszyliśmy dalej.
REJS NA COMINOGrupa wyraźnie się zrelaksowała. Rozłożyliśmy się wygodnie na miękkich materacach rozłożonych w różnych zakątkach jachtu i oddaliśmy się drzemkom i opalaniu. Gdzieniegdzie toczyły się dyskusje na przyjemne ślubne tematy. Całkiem przypadkiem na jachcie było kilka polskich par świeżo po ślubie, więc wrażenia, ciągle żywe, stały się tematem miłych pogawędek. Wraz z innymi Polakami zdominowaliśmy narodowościowo tę wycieczkę, stąd językiem pokładowym był polski.

To czasem powodowało zabawne sytuacje, bo gdy ktoś z grupy pasażerów płynął niebezpiecznie blisko meduz to z pokładu dobiegały ostrzeżenia w znanym nam języku. Niestety nie wszyscy zrozumieli je w porę.  W zatokach północnej Malty, czyli Armier Bay oraz Paradise Bay i Anchor Bay mieliśmy trochę meduz, więc głównie mężczyźni decydowali się na skoki do wody i pływanie. Kobiety przygotowywały grunt pod skoki wyławiając pojedyncze okazy. Jak się później okazało poparzenia po nich nie były szczególnie bolesne ani niebezpieczne dla tych, którzy mieli szczęście otrzeć się o meduzy pod wodą.

My jednak, podobnie jak spora grupa pasażerów woleliśmy zostać na pokładzie i obserwować wszystko z bezpiecznej pozycji. Była to pewnego rodzaju atrakcja. Tu warto dodać, że meduzy nie występują w tych zatokach na stałe. Przemieszczają się wraz z prądem morskim. Oczywiście dużą rolę odgrywa tu wiatr, a nawet temperatura wody. Nasza wycieczka odbyła się przed wysokim sezonem, więc przed instalacją siatek na meduzy. W wysokim sezonie wiatry jednak sprzyjają.

PROGRAM REJSU

Popołudnie na jachcie mijało nam bardzo miło. Gdy jedni wylegiwali się na słońcu, inni podziwiali okolice, robili pamiątkowe zdjęcia. W czasie rejsu odwiedziliśmy poniższe punkty, w tym przerwy na pływanie mieliśmy czterokrotnie. W zależności od wiatru program wycieczki Three islands Sailing Trip przyjmuje właściwą kolejność, stałe są jednak następujące punkty programu:

➡ Ramla Marfa
➡ Paradise Bay (Pływanie)
➡ Popeye’s Village
➡ Crystal Lagoon (Pływanie)
➡ Tower of Comino
➡ Elephant Rock
➡ Armier Bay (Pływanie)

ZAREZERWUJ REJS PO ZATOKACH

W szczycie sezonu, gdy wyspa przeżywa oblężenie turystów, obowiązuje system uprzedniej pełnej rezerwacji, co jest gwarancją miejsca na wycieczce. Wówczas należy wpłacić depozyt lub pełną kwotę, co można uczynić kartą, PayPalem lub przelewem bankowym. Procedura rezerwacji wycieczki wygląda następująco: Kontaktujemy się z organizatorem za pośrednictwem tego formularza, rezerwujemy wycieczkę (wspominając o chęci skorzystania z naszych rabatów -15%). Gdy organizator potwierdzi, że ma wolne miejsca i możemy śmiało rezerwować dopełniamy formalności, następnie zaś wysyłamy na adres maltaigozo@gmail.com maila z prośbą o przesłanie vouchera na konkretną wycieczkę. Voucher drukujemy i zabieramy ze sobą. W razie zapomnienia voucheru obowiązywać będzie regularna cena, zgodnie z zasadą No Voucher – No Discount. Wówczas będzie trzeba dopłacić 15%, które gwarantuje nasz voucher rabatowy.

Organizatorzy rejsu w pierwszej kolejności odpowiadać będą na pytania przesłane formularzem kontaktowym podlinkowanym wyżej! Dzięki precyzyjnie zadanym pytaniom oraz udzielonym odpowiedziom organizatorzy sprawnie potwierdzą możliwą rezerwację lub zaproponują inny wolny termin. Jest to o tyle istotne, że zapytań jest sporo, dlatego też im bardziej konkretne jest pytanie tym szybsza odpowiedź.

Pytanie o wolne terminy na wycieczki odbywające się w czasie planowanego pobytu na Malcie trafiają prosto na e-mail organizatorów wycieczki, dlatego odpowiedź otrzymujemy w j. angielskim. Ci, którzy nie znają tego języka mogą swobodnie tłumaczyć treść maila w dowolnym translatorze. Uprzednia rezerwacja jest konieczna, ponieważ  wycieczki tego organizatora cieszą się ogromnym zainteresowaniem i często zwyczajnie nie ma miejsc dla tych, którzy zostawili rezerwację na ostatnią chwilę. Reasumując, dobre rzeczy w szczycie sezonu nie są dostępne na last minute.

W cenę wycieczki jest już wliczony transfer w 2 strony, lunch w formie bufetu na pokładzie, świeże owoce oraz woda i wino bez ograniczeń. Rejs polecamy tym, którzy chcą doświadczyć komfortowego żeglowania po maltańskich zatokach. To nie jest masowy rejs promem, w którym turyści ściśnięci jak sardynki nie mają nawet przestrzeni, aby się poruszyć. Na jachcie jest bardzo czysto. Toalety pachną. Kapitan jest zawsze blisko i zawsze czujny, aby zatroszczyć się o swoich pasażerów i zagwarantować im piękne wspomnienia z wspólnego rejsu. Równie sympatyczna jest załoga, która pomaga kapitanowi w czasie rejsu.

Cóż więcej dodać. Cieszymy się, że mogliśmy spędzić dzień na żegludze z Kapitanem Chrisem. Gorąco polecamy Three Islands Sailing Trip. My na pewno jeszcze się na ten rejs wybierzemy. Bawcie się dobrze i korzystajcie z każdej chwili urlopu!

ZAINTERESOWAŁ CIĘ TEN ARTYKUŁ?
ZAPRASZAMY DO DYSKUSJI W KOMENTARZACH.
SPODOBAŁ CI SIĘ TEN TEKST?